Thursday, November 20, 2008

BERSENDIRIAN ATAU BERPASANGAN..???

YANG MANA MENJADI PILIHAN ANDA...kita selalu mendengar cerita tentang kehidupan org yg berpasangan,,org yg solo..kita sendiri melalui perkara ini..adakah anda berpasangan atau solo..

persoalannya adalah jika anda berpasangan, adakah anda bahagai bersama pasangan anda..jika anda solo, adakah rasional bg anda untuk mencari teman hidup pada waktu sekarang..?

kita mendengar byk cerita tenang pasangan bahagia..pasangan dingin..pasangan sengsara..kalo yana bahagia, akan bertahan selagi hayat dikandung badan..kalo sengsara, on the spot cerai..MOTIP!!..

yg solo tu mmg lah kita tau dia yg dia masih belum bersedia untuk berasangan, selelsa dgn title solo nya, atau mungkin takut utk berpasangan kerana pengalaman pahit yg pernah di alami dlm sejarah hidup mereka..mereka mempunyai hak untuk memilih..

tapi, bila berkata tentang berpasangan, kita tau ade yg bahagia..ade yg lite lite je..tapi mcm mana kalo org yg berpasangan, tidak bahagia, tetapi masih kekal dgn perhubungan itu..aku sendiri taktau mcm perkara sebegini boleh berlaku..adakah dia sememangnya bahagia dgn diperlaku begitu walaupun hakikatnya secara alami, ia tidak bahagia??

ape yg membuat hubungan ini kekal..hmmmm

5 comments:

cDeeAbdulRazak said...

ermmm ada yg mengatakan ber-2 lebih baik, tapi ada ketikanya kita perlu bersendirian untuk mengharungi liku kehidupan...

motip ko nak dikuburkan beramai-ramai ke? oopsss..

Kita selalu inginkan sesuatu yang orang lain miliki, tapi kita lupa apa yang kita punyai... Kebahagian terlalu subjektif, tidak semestinya x berpasangan kita x bahagia.. mengambil sebagai contoh... DIALUANG, CONTOH ehh ko kenal shidi x? haa dia tu solo tapi bahagia jer... matilah aku..

ada lagi nie, x abes lagi komen aku, ermm pada pasangan yg x bahagia tapi masih kekal pulak maybe sebab mereka sayangkan ikatan tu.. ye la x bahagia pun satu ketika dulu dowang penah hapi bersama.. itu je la alasan yg rasional, kalau x ngape dowang masih bertahan??

sori aku meroyan komen pepanjang..

@xiM said...

wei

guaner gamok orang ganu kiter??

eqbalzack said...

berdua la baik! sorang2 mana feel! hahaha

azizisamsudin said...

terpulang la .. nak bersendirian .atau nak berpsagan...

kadang2 yang bersendirian tu, nak berpasangan (macam kawan aku tu, anak pakciK H.)

kadang2 pulak yang berpasang tu pulak , nak bersendirian ( mcm kawan aku gak, anak pakcik R ..)

TERPULANG LA KEPADA INDIVIDU ITU NAK MEMILIHNYA..

hidup nie singkat je , x tau esok luse ade lagi ke tak ...


so baik kite ENJOYYYYY!!!!

:: m.i.s.s.+s.y.a :: said...

setiap makhluk Tuhan di dunia, di ciptakan berpasang2an..
Bersendirian atas sebab pilihan sendiri..
Tepuk dada tanya lah hati :)