Thursday, March 5, 2009

BERAKSI DI MENARA MAYBANK..!!!

MOTIP AKU BUAT SHOW KT MENARA MAYBANK..GILAA..!!!

aku pernah citer kan yang aku penah p genting utk interview post forex exec kt genting highland...so pada 3 march 2009, aku telah diseru semula oleh maybank untuk hadir for second interview..motip??

kalo dh dipanggil utk second interview tu aku agak berdebar jugak la kan..mana idaknya..biasanya kalo interview ni skali je..second interview ni adalah utk pastikan yg aku mmg sesuai dgn post yang aku mintak tu..gigihla aku membaca pasal maybank kan..history, produk maybank, pasal forex, exchange rate, memacam la berkaitan maybank..smpi aku rasa mcm dh membela saka rimau plak..aiyohhh...

interview tu pukul 8 kat tngkat 44 menara maybank. aku bajet kalo kuar 7.30am smpi la menara maybank dlm pkl 7.50am. MERASA la kan bila org ramai nak mampos kat stesen lrt..aku lupa ari tu ari keje..berjanggut la menunggu lrt katanya..

dlm 8.20am aku bru smpi kt stesen masjid jamek. tgh berjln2 laju ni, tetiba org HR maybank call aku tanya kt mana..JAWAPAN STD, jalan jem..walaupun naik lrt....bila smpi je menara maybank tu, ramai la umat2 manusia yg nak masuk keje..semua bertali leher bagai nih..terasa mcm bersama diorang plak..huhuhu..

smpi je tngkat 44, aku disambut baik oleh en zul, org yg uruskan interview aku..ingat kan kena la berdepan dgn interview n ditanya pasal maybank..YANG ADO..aku kena present case study yg dia bagi in english..kiranya dia bagi text, then aku kena present based on text tu..

ingat dah abes, lepas present tu, sambung pulak dgn PSYCHOMETRIC TEST. natang apakah ittew..yang ni spesel sket sebab ni la first time aku ngadap soklan nih. very da menguji minda ok..aku main jawap je la ikut pemahaman aku..lepas dh menjawap soklan tu. merasalah kena tggu..

lama jugak lah menunggu result, pastu, en. zul kuar dr ofis dia dan terus memberi arahan kepada aku untuk buat medical check up..aiyokk...semuanya ditangung oleh maybank, buat je la..alhamdulillah, semuanya lepas sajork..aku sihat occay..!!!

SENIN NI AKU AKAN MULA BERAKSI DI GENTING HIGHLAND AS FOREX OFFICER....

7 comments:

Arash Libra said...

tahniah u olzz...selamat berkerjaya!!! wah kelezzzz!!

Khairy Amry said...

acap.. congratulation!!!~~
hepy working yea..~~

cDeeAbdulRazak said...

Tahniah...
beraksi di puncak la ehhh...

jgn lupe jenguk2 org d bawah, dok mendongak jer sampai lupe jejak di bumi lak nanti.. matilah nasihat berbaur "sirah junjungan"

ALFAF said...

tahniah acap... wah sejuklah malam2mu nanti.

eqbalzack said...

jgn terjun menara maybank sudah laaa...

1st gaji sila bank in 69% ke dalam akaun abg. supaya gaji anda akan lebih berkat di dunia & akhirat! ehehe

@xiM said...

tahniah Acap!!

kuchairies said...

jangan buat part time lak kat sana.. haha..