Monday, April 6, 2009

MENITI HARI HARI DI GENTING HIGHLAND.....

HARUS..sudaH BERZAMN AKU TIDAK MENGONLINEKAN DIRI...dua minggu ni aku kena bekerja keras utk belajar semua benda yg akan praktikkan masa bekerja nanti..byk lah benda baru yg aku blaja kat sini...tapi apa yg pasti, KEHIDUPAN AKU DI GENTING HIGHLAND SENTIASA DILIPUTI KABUS YG SANGAT TEBAL...save budget sebab tak payah nak beli kipas.. tapi teringin pulka rasanya nak beli pemanas, sebab selalunya kesejukan kat genting ni agak mencabar kewibawaan aku..keje nak makan n tido je selain drpd bekerja.. sebelum aku jadi lebih tembam..adalah lebih baik jika aku menjaga makan aku dari sekarang..huahuahuahua...

baru dua mggu, takde pengalaman yg menarik yg boleh aku nak share buat masa skang nih..ape yg aku boleh citer, mggu pertama aku ditempatkan kat dalam cashier room utk kira duit...seronok kira duit, tapi sayangnya duit orang..wuuuuuuu..

mggu lepas aku dah start keje shift...konsepnya 3 cycle shift. 8 jam setiap shift..aku dah merasa kesemua shift itu..shift malam agak mencabar sebab ia merabakkan mata aku sedikit sebanyak..mati la lepas ni eye bag aku semakin teruk,,,tidakkkkkkkkkkk.........

dalam 2 mggu ni mcm2 perangai org yg aku dapat tgk kat genting itu...dgn gelagat staff maybank yg sgt selamba memaki hamun org..jangan diikut kelakuan senior yg tidak senonoh itu, bak kata OIC aku...setiap hari aku p kerja pakai baju sejuk, harus aku menggayakan pakaian musim sejuk konsepnya...cuma aku belum sampai tahap pakai baju sejuk yg berbulu binatang...

5 comments:

Arash Libra said...

rotf i mdgrnya!! gud luck beb!

ALFAF said...

Best lah acap...nanti kalau abg naik genting.. mesti nak melawat acap.. nak ajak acap main salji saner..beruntung betul, kerja kat tempat keriangan tiap2 hari.

kuchairies said...

u jangan turun sini u kembang macam beruang kutub sudah.. ehehe..

eqbalzack said...

NAK MENITI APA LAGIK? DAHA DA KAT SANA DAH KANNNN

Anonymous said...

u all ... leh x duk tumpang bermalam di rumah sewa u all??? ade tikit x abp?


GG