Thursday, October 23, 2008

GO WITH THE FLOW...




Im sure ade dikalangan korunk yg penah dgr dgn ayat nih..
Maksud nya takyah aku terang kan..sebab aku tau org yg membaca entry ini tentunya dikalangan org2 yg bijak pandai..bley..memuji nih..

Ape yg berlaku didalam kehidupan kita seharian sebenarnya telah di tentukan oleh tuhan yang Esa..as told by ustaz dlm satu majlis ilmu..dia kata, tuhan dh tentukan bagaimana corak kehidupan kita…tempat kita samada syurga atau neraka pun telah di tentukan dgn lebih awal....aku pun kemudian terfikir..kalo dh ditentukan, apa lah gunanya kita menurut perintah-Nya kalau di akhir zaman kita memang sudah ditentukan masuk neraka…

ustaz tu pun kata, kita telah dikurniakan akal dan fikiran yg cukup baik, kita sendiri boleh berfikir untuk membuat pilihan yg tepat. Insyaallah jika kita berusaha, kita akan mendapat balasan yang sebaiknya..semuanya terletak di tangan-Nya..hanya kita yang perlu membuat pilihan yang tepat dlm menjalani kehidupan seharian..

Tidak semestinya jika kita tersesat sekarang, kita akan tersesat sehingga ke akhir zaman. Kita sendiri perlu cuba unutk mengubah hidup menuju ke arah yg lebih baik..cara aku bercakap ni mcm senang jer..aku sendiri sebenarnya masih mencari cari apakah tujuan aku dalam kehidupan ini..hmmmm…aku sendiri masih tidak tau ape tujuan aku hidup sebenarnya..tuhan telah menentukan corak kehidupan aku, walaupun aku tidak tau ape yg akan berlaku pada diri aku di masa akan datang, aku berharap aku dapat merubah kehidupan aku kepada yang lebih baik..

Kita diberi banyak pilihan..peluang..semuanya bertujuan supaya kita dapat membuat keputusan yang terbaik berlandas akal fikiran yang rasional..setelah kita membuat keputusan yang bijak, apa yang lebih penting adalah TAWAKAL..entry ini lebih untuk aku mengingatkan diri aku sendiri sebenarnya..semoga aku dapat membuat keputusan yang munasabah dalam menentukan perjalanan hidup aku sebagai makhluk yang bernama manusia…INSYAALLAH…

WASSALAM..

9 comments:

ALFAF said...

waa.. layout baru laa. Anyway, kehidupan kita didunia sudah ditakdirkan. Tapi ketentuan tuhan bergantung jugak pada usaha kita.

amirul usheruff dzulkarnain said...

tau takpe..
buat keputusan dgn tepat..

cDeeAbdulRazak said...

Alahai Acap... ko lom tau tujuan idop ko di dunia nie kew? ermmm cuba perati pic kat bawah entri ko tu.. kan persis model Omega.. itu ler arah tujuan ko.. Model gitoooo

jom sesama hangatkan runway.. matilah...

cDeeAbdulRazak said...

oopsss lupe, ko lebih layak wat komersial jer, kalau nak catwalk langkah mayat Diva dulu..

matilah lagik

Shasha Ayob said...

go with the flow...selalunya ayat tu utk org yg baru2 nak start relationship tapi unsure jer..ahahah..

azizisamsudin said...

renung renungkan.. dan selamat beramal !! ( betul la CD.. dia tunjuk jam dia yang mahal ituee....

amirul usheruff dzulkarnain said...

cd- aiyoh..harus muka ini sesuwai utk jadi duta produk sajer..aku tak sehebat ko CD nak mengangkut kepak besar2 time catwalk..bleyy..

sacha- ahahaha..tau takpe..unsure sgt..

azizi- jgn sebut ayat tu ok..aku menci dgn prof izzi ittew..

@xiM said...

wahhh gambar last tuh tak leh tahan....

GO WIF DA FLOW pun kena set kan matlamat jugak bro..

Gewd luck!!

amirul usheruff dzulkarnain said...

BAIK BOSS!!