Monday, October 6, 2008

TERSADAI DI HIGHWAY.....





AGAK LAMA LA KAN AKU TAK POST ENTRY...mana tak nya..sibuk beraya konsepnya..no time no cyber cafe ok..masa aku lebih byk di habiskan jahit langsir..sarung kusyen..jahit labuci..ahahahaha..karut lagi mengarut ok...takde maknanya..

aku spend masa lebih byk dgn family n sedara, sebab dah lama tak jumpa..so, bila tiba hari raya, time ni la nak berseronok dgn sedara-mara..walaupun dah boleh dikategorikan as TUA GANYUT...raya tetap meriah occay...


(DITEPI HIGHWAY YG INDAH..INDAH KE..??!!!)

tahun semua sedara ahli keluarga aku balik kpg beraya kt melaka..seronok bangat..memasing memang kecoh , mcm aku..so lagi meriah la suasana raya thn nih..tetapi, dlm kemeriahan raya thn ni, sebenarnya telah berlaku tragedi yg sememangnya akan aku hengat sampai bebila..

APE DIA..??? DAH 24 TAHUN AKU BERAYA, NI FIRST TIME AKU TERSADAI KT HIGHWAY OCCAY!!!! hah...ko pernah berpengalaman sebegitu rupa...very da kereta tersadai kt highway nilai, sebab enjin panas kan..aku balik ke kpg hari selasa..a day before hari raya thn ni la kan.. konsepnya nak bertolak pukul 6 pagi..udahnya tunda sampai ke pukul 8 pagi..budgetnya sampai kpg pukul 10 pagi...REALITINYA SAMPAI KPG PKL 2 PTG..



(APEK YG TOLONG KITORANG, DIA YG TOLONG BELIKAN NATANG APE NTAH..UNUTK GANTIKAN KT KETER TUH..)

sememangnya raya thn ni agak memberi makna kepada aku, mak aku..bapak aku, n adik aku..sebab tersadai tepi highway kan..kitorang tersadai sebab suhu enjin tetiba panas..bapak aku dah perasan, sebab tu dia berenti dulu..aku rasa kalo dia terus jalan, memang dh berasap la kan...kesimpulannya, rancang perjalanan anda sebelum kemana-mana ok...jgn nak meleju je...

nasib baik ade apek cina naik motor berenti tolong kitorang, masih ada org yg berhati mulia untuk tolong kitorang time tuh..tak rugi kita tolong org yg dlm kesusahan..buat baik dibalas baik..agaknya berkat mak bapak aku ade tolong org susah ke dulu..tuhan bagi balik..tak semesti org yg kita tolong tu akan tolong kita balik..
ape yg penting, bantu membantu la sesama manusia..awaaahhhh..


(APEK DH NAK BALIK..)

8 comments:

ALFAF said...

kalau nampak orang tersadai kat tepi highway... abg jerit jerr... "ho ho ho... selamat hari raya.. maaf zahir batin".

eqbalzack said...

acap, ko ambik no tel apek tu tak??

Lynn Abdullah said...

kesian ko kan..bulan poser kan..sabar separuh drp iman..pengajaran,check la kete anda before berjalan jauh..

amirul usheruff dzulkarnain said...

alfaf- aiyohhh..zalim occay..

eqbal - perlu ke..baik amik nmbr plat motor dia..ahahaha

lynn- ahahahajauh kah melaka - kl..jauh jugak la kalo dh kena mcm tuh kn..

Lynn Abdullah said...

pengajaran yg lg penting pastikan anda xbuat benda xsenonoh dlm kete occay..sbb nie pun bley jd kete rosak..tetiba aku jd alim lak..huhuuh

amirul usheruff dzulkarnain said...

lyn- awaahh nak feeling ustazah katanya kan...

@xiM said...

motip duk ambik gambar apek tu sajor??

amirul usheruff dzulkarnain said...

axim- hehehe..ko nak aku kena tampor dgn mak aku..bergambor gambor kt tepi highway kan..