Friday, November 20, 2009

FROM GENTING HIGHLAND WITH LOVE...



AHAHAHAAH...tak sangka rupenya dh 8 bulan aku bekerja kat kayangan ni..bley...aku rasa mcm baru je bulan lepas aku start keje..(plestit tak ayat aku)..dalam masa lapan bulan, mcm2 mende yg berlaku kt tmpt keje aku...isu yg menyentap, isu yg sensetip, isu dalaman..memacam la...

tapi ape yg pasti, dunia belajar mmg sgt berbeza dgn dunia pekerjaan...masa aku blaja dulu, aku tanya sesapa yg dh kerja, semua kata rasa mcm nak belajar balik..tapi bagi aku, baik la aku trus keje, dapat duit, boleh tanggung diri sendiri..huhuhuhu



mungkin sebab aku baru kerja 8 bulan, so aku tak terasa la kot kepenatan bekerja nih. walaupun hakikatnya jadual kerja aku mmg totally different dgn org2 yg bekerja weekdays saje..ko ade bekerja stat pukul 4 ptg smpai 12 malam pada hari sabtu??..( soklan ni utk mereka yg bekerja opis hour sahaja..lalalala)

byk benor benda yg jadi kt atas kayangan ni(genting highland la..ape lagi) dulu masa aku dh nak abes blaja, aku budget bila aku bekerja, aku akan bgn pagi setiap hari, pakai kemas2, bwk briefcase( bley) berhimpit dlm lrt mcm ikan sardin dlm tin..ade meeting.balik keje p hangout dgn kengkawan ke, pegi gym ke..(ahahahaha)..berangan mcm keje jawatan besar la gamaknya.



ending nya, aku keje pegi keje dgn jalan kaki. meredah awan yg tebal, (ko ade meredah awan jalan kaki, bukan naik plane ok)..huhuhuhu..balik keje tido..kalo ade masa bru hangout dgn kengkawan...n yg pasti tiap2 mggu mesti trun kl pegi malis corner melantak char kuey teo...mana nak korek mende camtu kt kayangan nih..gila..!!

memang aku tak budget ini yg akan lalui dlm dunia pekrjaan aku..merasa la kan aku tak expect the unexpected..hmmmm..walauun sedikit sunyi kat atas ni, aku masih happy sebab kengkawan keje aku masih lagi bersama dgn aku, tak la bosan sgt kot kat atas ni kalo dh tiap2 mggu p karoke je..ahahahaha..la ni dah bertambah lagi sorang budak baru..lagi le meriah kot kehidupan aku kt cn..YG PASTI TIAP2 MGGU MESTI TURUN KL..ITU ADALAH PERKARA WAJIB...

ape yg pasti, aku sekarang sudah berada dlm fasa baru dlm kehidupan aku, aku pasti lepas ni pasti lagi banyak halangan dan rintangan yg harus aku tempuhi, setidak-tidaknya, aku kena bermula dari sekarang utk mempersiapkan diri supaya tidak terus hanyut dibawa arus kelalaian..((aiyoh ayat..)

5 comments:

Body of Lies said...

Acap ! sgt gorges ber keteretampilan tgi dan sgt bergaya dn suit nye!!

amirul usheruff dzulkarnain said...

ayooo akak..miss u so much...!!!

ima said...

hehehehe... ayt keramat yg aku slalu guna skunk... ko igt ko diva...=]

azizisamsudin said...

wawwww,,, nanti aku sampai k .. :D

azizisamsudin said...

CANTIK UNIFORM KO ,,


BILE la aku leh dapat pakai mcm tu ... ashik pakai baju silat lusuh nie je ... :(