Monday, February 25, 2008

mari lah mari..pergi mengundi..

seperti yang semua orang tau...8 mac ni semua umat manusia di Malaysia ( yang berdaftar sahaja) akan pergi mengundi.. PERSOALANNYA, adakah aku akan pergi mengundi ???
tu tak kesah lah...tapi ape yang menariknya time-time pilihanraya ni, semestinya perang bendera antara parti..sebab aku study n stay kt dungun terengganu ni..jadi korang pepaham jela..kawasan yang dulunya jajahan PAS akhirnya jatuh ke tangan BN pada pilihanraya yang lepas. so, pada pilihan raya tahun ni, PAS telah bangkit dengan penuh semangat nak dapatkan semula DUNGUN ni...

kalo sesape datang dungun ni..korang boleh nengok bendera PAS merata-rata. disebabkan aku tinggal rumah sewa, aku harap sangat kalo aku dapat kumpul bendera2 tu. boleh jugak dibuat langsir, sarung bantal, alas untuk iron baju...huhuhuhu...daripada disimpan dlm stor untuk tggu lagi 4 tahun, alangkah baiknya kalo disedekahkan kepada komuniti bujang kat area dungun ni...kami amat memerlukannya..

and one more thing, disebabkan skang ni angin betiup agak kencang, suke benor aku nengok bendera banyak2 tu ditiup dek angin..tapi aku rasa kalo diorang boelh buat bendera tu jadikan layang2 lagi menarik kot..asik pacak bendera je, sekali sekala guna la cara lain..huhuhu..

time hari penamaan calon arituh, tak penah-penah pekan dungun ni sesak..mcm kat chowkit rasenya..tapi aku suke benor dgn semangat org-org kat sini..harap-harap diorang pegi la mengundi untuk parti yang diorang percaya..jgn setakat berkempen bagai nak rak..mendaftarnya tidak..INGAT, SETIAP UNDI ITU ADALAH HAK ANDA....

akhir kata...mari mengundi..aku balik next week..huhuhuhu..
dah lama benor tak balik KL..rindu plak kat kucing aku sekor..
ntah gemuk lagi or dah kering mcm ikan bilis..

MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA..

No comments: