Sunday, January 18, 2009

MCTF


ENTRY YG SATU NI SPESEL SKET...sebab entry berkenaan MCTF ni hanya akan di post oleh org2 yg tanam anggur seperti aku..huahuahua..persoalannya sekarang, MCTF tu amende..

MCTF stands for Malaysia Career & Training Fair ini di gerakkan oleg Jobstreet.com bertempat di Midvalley, tingkat atas sebelah Pet Wonderland..bukan WONDER PET..nak tau WONDER PET tu ape, sila tanya KUCHAIRIES..(kuchairies sila jawap ye)

MCTF menjanjikan 15000 vacancies diseluruh malaysia. Ini menunjukkan bahawa walaupun dalam keadaan economi yg tak berapa nak baik skarang nih, masih ada pekerjaan untuk fresh graduate macam aku..hehehe..walaupun umur dh lanjut..(wuuuuu)

kiranya semalam aku pegi la MCTF ni searching for jobs yg sesuai dgn kelayakan aku..aku bwk la jugak resume yg baru print bagai nih..yg penting gmbr nak kaler ok..tangkap gmbr on da spot..

(tq to abg eq kerana sudi meminjamkan printer n segala yg bekaitan..tak kena charge kan..lalala)

ramai la umat manusia yg ade kt..yg nak carik keje la..aku tgk la jugak resume yg diorang anta..gambar nak potostate..aiyok..kalo muka puteh nmpk jugak la kan muka tu..tapi kalo muka gelap ape yg nampak..nmpk bijik je la jawabnya..kalo sengih nmpk la gigi skali kan..

kebanyakkan company nak experience, tapi aku letak je resume aku..dgn harapan aku terpilih utk interview..bukan ape, kami yg fresh graduate memerlukan kerja untuk mendapatkan experience..kalo tak bg kami kerja mcm mana kami nak gain experience..(NAK EMO KAN)

yg paling penting, kt ctu ade booth PDRM n ATM (Angkatan Tentera Malaysia) bukan Auto-teller machine..aku pikir jugak nak daftar kt ctu..tapi mcm takoot je..huhuhu..dh la masa sekolah aku berkawad 2 kali je..tu pun time ade sukan sekolah..camne tuh??

kalo nak join diorang kena ade displin yg tggi..masa masuk training nnti mana boleh nyanyi kuat2 dlm bilik air smpi setengah jam..kuar tgh2 malam..tapi nnti merasa la berlakon dlm GERAK KHAS..huhuhuhu..

ingat arini kalo sempat nak p lagi..sambung ngantor resume..harap2 dgn adanya fair ni, aku dapat pekerjaan yg sesuai dgn aku..CHAIYUK..!!!!


JANGAN KU DI PANDANG HINA HANYA KERNA AKU PENGANGGUR...

4 comments:

eqbalzack said...

mcm tu pakaian nak mintak keja???

Arash Libra said...

aku hrp ko dpt keje yg bagus2 huhu..

amirul usheruff dzulkarnain said...

eqbal - aiyohh..tu sekadar gambr hiasan lorrr..GILERR (sebut mcm ifa raziah)

arash- tq tq tq.

Ridzuanyahya said...

anggur mahal ape. harga maintain je