Wednesday, February 11, 2009

MAK ESAH BERAKSI DI MEGAN AVENUE..

MOTIP MAK ESAH P MEGAN AVENUE..WAT APAKAH MAK ESAH DI SANA?? BERSETONGKOL DENGAN MALIKA KAH?? BERDAMPING DENGAN KUNTILANAK KAH..MAK ESAH P ANTAR PARCEL KAH..MAK EAH TU AKU KAH? HARUSLAH MAK ESAH TU BUKAN AKU..!!??? JULAP, KO MMG PUAKA LANG BUANA OCCAY!!!

ape yg aku buat kt megan avenue tuh..adakah megan avenue ittew sebijik shopping mall? atau spa? atau wayang?? kompem korunk tak tau amende..nama tempat ni vogue kan?? tak macam nama pasar payang....motip aku teringat zaman2 di tganu..SUDEH..

ALKESAH NYA aku p interview arini..motip entry nak pasal interview je kan..dh takde mende lain lah.. meh aku jawab..sebagai penganggur terhormat diraja, aku rasa ini lah entry yg sesuai wat masa nih..nikmati lah cerita bagaimana aku boleh survive dikala ekonomi tgh tak stabil nih..gigih kah??

sebagai penganggur terhormat di raja, menjadi kebiasaan untuk aku tido lambat..kesimpulannya, kalo tak bgn lambat tak sah la kan..paling awal pun aku bangun pukul 11 pagi..camner? merasa lah kan matahari dh meninggi baru nak menggeliat bagai..

disebablan mlm tadi aku dh survey keje2 kosong, dapat lah kontek nmbr bagai nih. arini disebabkan aku bangun pukul 12 tgh hari, merasalahkan dgn tak gosok giginya p telepon tmpt keje tuh..yg aku call tu namanya ramlah..(nasib baik aku tak tarik lagu zapin yang tinggal kan..ibuuuuuuuuuu aku telah dimiliki..jauuuuuuhhh ku itnggalkan desa iniiiii.) kalo aku tarik kompem menitis air mata kak melah tu jatuh membasahi kapet opis dia...

aku call dia, then dia kata" encik dtg interview arini buleh??" aku pun mengiyakan aje..sah2 aku mmg tak keje kan. mmg byk masa..alamatnya kat megan avenue..motip, tak penah aku dgr tmpt ni..then aku pun p la surf kt internet..(dial up ok.mahal bayar..)
baru aku tau locationnya, ko tau citibank kt jln ampang? setentang dgn ada OSK building kan..blakang OSK tu la tersoroknya megan avenue..

tmpy tu mmg opis building..mcm2 kompeni ade..aku pun dgn wangi2 ni konpiden p interview..bley aku sorang je jantan yg pakai kemeja n slack bagai nih..yg lain dtg nak pakai polo-tsert kan..ade pompuan tu lagi best, pakai seluar, tsert n cardigan..tak tgk cardigan aku lagi..

yang klakonya, masa minah yg incharge interview tu tanya kat pompuan tu" cik, resume ade tak??" pompuan yg dtg interview tu dgn konpiden jawab.." saya tak bawak lah resume" motip, ko dtg nak mintak kerja ke nak tayang muka kat situ..nasib baik aku tak tercarut kan pompuan tu..dlm hati nak je kata "motip ko tak bawak resume, bleh jadi bwk body dgn muka bermekap je??" bley aku nak emo tetiba??

aku dh isi borang bagai, sekejap je dia dh panggil..agaknya post yg aku mintak tu tak ramai yg apply kot..ntah la.aku cuba je la..time ni baru la interview secara solo..takde kumpulan2 ok..sape yg interview aku..haruslah kak melah kan..nasib aku tak tarik lagu "selamat jln romeo" kalo tak dgn aku2 skali selamat jalan....

interview dh abes, selebihnya aku berserah kepada tuhan..kalo memang rezeki aku kat sini..insyaallah...


HAH..MERASALAH KENA CARUT KAN KALO P INTERVIEW KEJE PAKAI SWEATER BERTELEKUNG..BTW, MASA ITU EMAS....MOTIP..??!!!

7 comments:

Arash Libra said...

tergelak2 aku membacanya!! apa bangang punya pomfuennn daaa!!kahkah!! kalo aku interviewer nya dah lama ku carutkan suh balik jelah!!

NaKuLa_eViL said...

Har.. Motif keje kosong.. I nak mintak boleh tak? Tgk kegigihan i hari ni boleh tak? Jari ini menari lagi.. Sila ke blog.. Motif word verification kt sini 'donsiv'! Ingat aper? Don't Speak - No Doubt lah?

amirul usheruff dzulkarnain said...

arash - harus pempuan itu puaka occay..dia mintak jadi tea lady kot..

nakula - p la mintak..motip jari menari..bru lepas pedicure katanya kan..

cDeeAbdulRazak said...

ermm company pe tu acap...
kalau ko nak tau tempat tu mmg banyak keje2 x berfaedah... jadi kuli batak dan sebagainya..

magen avenue, magen philio area tu mmg selalu panggil interview.. last2 keje jual mesin air laaa, jual segala macam mak nenek laaa...

p/s: pernah terkena 5 taun lepas...

kuchairies said...

aku setuju dengan CD.. aku pernah nak pegi interview kat megan ave.. tapi sampai sana tgk office pun dah cam sial.. aku terus tak jadi pegi.. hmmmm.. gudluck for PTD interview..

amirul usheruff dzulkarnain said...

motip..baiklah..terpaksa aku struggle utk exam PTD nnti..

Anonymous said...

PTD katenye

harap2 dapat la gamaknye .. boleh belikan hadiah hari jadi aku yang ko janji2 kan itu....

u allss...

au2 ade karoke ok
jadahnye nak g karoke jamban bagai???

harisla lepas nie aku pangil ko CIK ACAP...