Monday, March 3, 2008

what a stress day..waaaaa....

Ni hao ma…
Ni jiao shenme mingxi?...
Hao jiu bu jian…
You kong de shihou, ni xihuan zuo shenme?.....

Hahahah..kenapa aku mengarut bhs mandarin arini..sebab arini adalah hari seksa sedunia..harini aku ade test mandarin.disebabkan aku skang tgh amik program bachelor accounting, aku kena amik subjek third language. So, aku amik la mandarin.

Alhamdulillah aku dah sampai level tiga,,kiranya ni final stage untuk course yan aku ni la…so, disebabkan arini ade test mandarin, seksa la aku nak menghafalnya. Bukan sebab tak boleh nak, sebab aku skang tak bape sihat..selsema + batuk (dah dua minggu tak baik). Memang terseksa jiwa raga aku..

Dah la aku tensen dengan lecturer aku yang agak sundal ittew. Bukan ape, kalo ko nak buat test, buat la skali harung..ni tak, ade yang amik pagi, ade yang amik mlm..mmg la klas tak sama. Tapi be fair n square la..ingat aku nak ngadap mandarin 24 jam ke..banyak lagi bende lain yang aku nak buat..

Test 4 ptg, dah la dia buat skali harung dengan listening test. Bayangkanlah dia bercakap punyalah laju..ya ampun, tapi nasib la aku duduk depan skali, dapat la jugak jawapannya. Pastu test bertulis. Aku dengan konfidennya menjawab.. ntah ape ak dapat pun nnti aku tak tau…yang paling tak bestnya, aku batuk mcm orang gila kat dalam kelas masa test. Nasib la aku tak muntah dalam kelas tuh.huhuhuhu..

Lepas abes klas, p pasar petang..dalam UITM ni. Gigih kan buat pasar mlm.. tapi gerai yang bukaknya 6, 7 buah je..hari kantin kat sekolah ak dulu lagi meriah..cek cek..cek it out..group HUJAN n MEET UNCLE HUSSEIN datang buat show kat UITM dungun 18 mac nnti..haruslah pergi, walaupun esoknya ittew ade test. Terpaksa lah study awal2.

Diorang datang untuk buat charity show..baiknya diorang ittew.baik kah?? Lantak korang la.ape aku pedulik..

Pastu balik dari pasar petang, bersiap pulak nak ke kelas malam..ya ampun, aku paling tak suke klas malam..menyusahkan betul.nak taknak pergi jugak la.. tapi nasib baik la lecturer tu paham..boleh dia bercerita pasal kisah cinta dia masa zaman muda..ko mmg sporting en. Tajul..

Balik dari kelas, trus pegi karoke kotak kat pekan dungun.aiyooh, kat pekan dungun ade karoke katanya..karoke kotak la..aku dgn house mate aku melalak sampai 10 lagu sampai pkl 11.30 mlm..aku pun gigihkan dalam batuk2 n selsema ni ade hati nak melalak…dapatlah nyanyi 3 lagu..siap beli ubat batuk woods ni..ape kes bwk ubat batuk dalam karoke box..uhuhuhuhu,,,,

Dah abes melalak, p melantak roti canai 2 keping, kononnya nak dietlah aku ni…babai la..aku dah kebulur tak makan..takpe,roti canai je..ahahahha..dan abes mentekedarah, balik tidur.. memang la aku akan kurus sentiasa kan..hahahahahahampeh…

No comments: