Saturday, March 1, 2008

sharing session day....

hari ni hari sabtu..usually kalo kat dungun, takde ape la yg menarik kt dungun nih..
however, today lain skit drpd weekend aku yang lain sebab harini ade sharing session..

aku kena kongsi dengan budak2 junior tentang pengalaman aku masa buat praktikal..ahahahaha..bila aku teringat balik masa aku praktikal tahun lepas, teramat la seronok, sebab kt KL. huhuhu..

aku bangun agak pagi la untuk bersiap nak pergi sharing session tu,,semangat giler.
actually mende ni kwn kwn aku jugak yang organize..sampai je dwn kuliah, tak ramai lagi yang datang.dah la lapar. tapi nasiblah diorang ade sediakan karipap pusing yang agak sedap..tapi sedap lagi mak aku buat..

masa tgh makan tu, adalah segerombolan budak laki dtg, tanpa usul periksa, kwn kwn aku yang organize mende dgn konfidennya mengajaklah budak2 laki tu mkn breakfast. kalo dah namanya laki, tekak mesti lah besar..

lepas dah abes makan, diorang di panggil oleh lecturer diorang kat dewan kuliah sebelah kitorang buat event. so kesimpulannya, budak2 tu bukan budak akaun. tapi budak course lain. tapi takpe, mmg rezeki diorang la arini..

before the sharing session start, ingat ramai la yang datang. huuhuhuhu, ropenya bape kerat je yang datang. aku n panel yang lain sumer dtg melenggang. takde la kata nak buat outline pasal speech yg kitorang nak buat ke. semua pemalas, termasuk aku..agagagaga..

then memasing pun cerita la....bila tiba giliran aku, aku ingat aku akan gagap, shaking masa bercakap..takde la pulak..maybe pasal aku dh kenal kot budak budak junior tu..sebab tu rasa tak kekok sangat..walaupun in fact aku mmg ade darah gemuruh..

bila mende ni dh habis, semua panel yang terlibat mendapat suumbangan hadiah. kitorang dapat pen allan d'lloise...pen yang berat tu..bakal menjadi pen paling mahal la dalam pencil case aku..

lepas sesi bagi hadiah habis, ade sesi makan. all panel, kwn2 aku n puan shazalina( coordinator program) makan tgh hari..nasi tomato, ayam masak merah, ntah ape lagi lauk pun aku tak tau..disebabkan aku tgh diet, so takde la makan banyak.

perlu ke sambil makan tu kitorang bercerita dgn lecturer pasal kahwin..pompuan kena kawin muda..jgn dh tua ganyut baru nak kawin..pastu, kalo kawin make sure kena dapat restu ayah bonda..jgn main langgar je mak bapak korangg,,kalo dah meninggal tu lain citer la..

citer pasal kalo dh kawen pulak, menantu pompuan jgn duduk serumah dgn mak mentua...takut tak sesuai..bak kata org, kalo dekat bau busuk..kalo jauh bau wangi.. PAHAM TAK???? lps tu our lecturer kata lagi, kalo nak ditemukan dgn jodoh yg baik, byk byk doa...semoga ditemukan dgn org yg beriman. ini tak, asal hensem je suka...yang minum todi tu yang menjadi pilihan, apa nak jadi la zaman skarang nih..

No comments: