Tuesday, March 25, 2008

X-RAY DAY..


Batuk aku dah masuk sebulan..its time for x-ray..pasal doctor ade cakap kalau antobiotik yang dia bg tu dh abes, but still tak baik, aku kena p xray paru-paru aku..sebanarnya au agak takut kalau2 aku ade penyakit tibi..tapi nak takak kena buat jugak..

Hari senin tu aku dah bangun pagi2, nak bersiap p klinik itm nak naik ambulan p sepital.
Sampai je spital..ya ampun, ramai sangat orang.. kalo dah namanya hospital kerajaan, mmg la ramai umat manusia..bila time nak amik nmbr giliranmemang sesuai sgt la dengan aku..dapat nmbr 1061..nmbr yang dilayan time tu adalah 1003…ya ampun, ramainya org sakit.

Hospital tu dipelopori oleh pakcik makcik yang sudah berusia gamaknya…biase lah, makin tua, makin banyak sakitnya..semua tgk citer SESAME STREET smbil tgu nmbr dipanggil, ape kes hospital dungun bukak katun untuk para pesakitnya? Nak mengajar A B C kah..?

Sementara tggu giliran untuk jumpa doctor, aku disuruh oleh nurse untuk buat xray dulu..after buat x-ray, baru blh jumpa doctor..aku dtg pkl 8.30..aku dilayan oleh doctor pkl 11.30..tapi mmg sesuai lah dgn aku sebab dtg agak lambat..dlm masa menunggu tu sempat jugak la aku baca note audit untuk kuiz ptg tuh..

Doctor kata paru paru aku ok, tiada masalah..alhamdulillah..Cuma batuk lambat baik sebab dos ubat yang aku amik kurang..sepatutnya 4 biji sehari..tapi aku amik 2 bijik je..
Tapi ubat yang dia bagi ni mmg la buat aku mengantuk sgt. Lepas makan terus ngantuk..

Ape ape pun, doktor telah sah kan paru-paru aku takde masalah..alhamdulillah…

No comments: