Tuesday, September 2, 2008

FIRST DAY PUASER....

ngeh ngeh ngeh...knp aku gelak..adakah kerana aku tidak puaser?..adakah kerana aku puase separuh hari?...atau aku berbuka waktu german iaitu pukul 12 tgh hari..??..

aku puaser occay..tiada sebab yg munasabah untuk aku skip puase wat masa nih..tapi 1st day tak terasa sgt..ko tgk tgh2 bulan puase nnti..ade yg gastrik la..cirit la..sakit perut la..sakit mata pun nak skip puase kan..memang lahanat ittew org..

aku ade baca magazine maskulin dis month, yg mengatakan bulan puase adalah bulan yg terbaik untuk detox (buang toksin dlm badan) walaupun aku baru abes program juvanex, kedatangan puase ni adalah advantage bagi aku supaya aku bley continue program detox aku..

for sahur, aku makan oat and minum susu sahaja..awwahhh..feeling orang putih breakfast katanya kan..tapi ok lah, memang tahan lapar kalo makan oat tuh..kalo nak tahan lapar lagi lama, makan makanan berserat mcm oat, bijirin masa sahur..tutup sahur dgn minum susu..

tu citer sahur, pasal berbuka plak..aku ke bazaar dlm pkl 6.30 ptg..kan mcm mcm ade kt bazaar ramadhan tu kan..kalo boleh sumer nak di lantak sampai nak pecah perut..bak kata org tua " ko ni nak makan ke nak muntahkedarah!!"

kaedahnya nak beli ayam goreng la..pegi kt kedai ayam goreng..orang ramai ni..mcm nak pegi konsert, tapi ayam gorengnya NAN ADO! yang ade hanyalah kaki ayam goreng..org dungun very da kuat makan ayam goreng..termasuk la aku..huhuhu..

udahnya aku berbuka puasa di KFC.. wahhh kaya aku kan..bley..duit barai adelah..bye lah program detox aku kan..kawan aku le yg nak sangat berbuka kt kfc..katanya dia taknak pergi azaar ramadahn sebab org rmai kerumun kat makanan, pastu air liur org terpercik kt makanan..ya ampun.....tapi betul gak..hehehe..kesimpulannya, belilah makanan berbungkus ya kt bazaar ramadhan tuh..

dah aku nak buat assignment..sibuk je nak jaga tepi kain orang..ni puasa occay...jaga lidahnya..lalalalalala

2 comments:

@xiM said...

hari ni makan MCD pulak kah??

amirul usheruff dzulkarnain said...

ko ingat aku cop ke gamaknya..arini nak carik roti boom dgn roti jala..