Friday, September 12, 2008

MASA UNTUK BERUBAH !!!!!


" sebelum basah, halal dipegang..dah basah haram occay, kena samak.."


time to change..dalam kehidupan ini..kita akan melalui beberapa fasa yang penting..dimana untuk melalui fasa2 ini, kita perlu perubahan..kalau kita tidak berubah..kita mungkin akan berada di takuk lama..awwahhhh...

tapi ape yang lebih penting..adakah kita sudah bersedia untuk berubah?? aku mengaku, bukan mudah untuk berubah..aku sendiri pun kadang2 berfikir-fikir untuk berubah..bukannya ape..dlm nak membuat perubahan dalam hidup ini, banyak betul halangan nya..tapi itu tidak bermakna aku takkan berubah..

ape yang lebih penting, jika kita inginkan kehidupan yang lebih baik..kita perlu berubah..berubah untuk diri sendiri..keluarga..sahabat handai..berubah untuk masyarakat..cara aku cakap memang senang..walaupun aku sendiri agak susah untuk berubah..ahaksss...

AKU AKAN BERUBAH,,DEMI UNTUK KEHIDUPAN YANG LEBIH BAIK...INSYAALLAH...

4 comments:

Ad Rifza said...

Perubahan perlu untuk sesuatu yang lebih baik..usaha ke arah perubahan itu..Insyallah..Allah tunjukkan jalan...

eqbalzack said...

yg pastinya binatang tu mmg haram nak pegang...

amirul usheruff dzulkarnain said...

ad firza-insyaallah..
eq- harus..jgn mengharam kan yg halal dan jgn mneghalalkan yg haram..

cDeeAbdulRazak said...

Perubahan yang dilakukan dengan rela dan keinsafan adalah lebih bermanka dari perubahan yang dibuat untuk kepuasan org lain..

huhuhu.. (motif huhuhuh?)